Deze pagina delen?
Selecteer hieronder het gewenste platform...
Zoeken?
Voer hieronder uw zoekwoord(en) in...

Om de kwaliteit van de zorg te verbeteren is het verbeteren van het informatieproces omtrent de patiënt misschien wel het meest belangrijk. Gebrekkige, onjuiste of onduidelijke informatie levert vertragingen op. Wachtlijsten worden langer, patiënten worden ontevreden en over de hele lijn holt de kwaliteit achteruit. Om informatiestromen te verbeteren zijn zorginnovaties voor zowel behandelaar als patiënt makkelijk te gebruiken. NICE Connect is de nieuwste applicatie van NICE Innovations en komt tegemoet aan de behoefte voor duidelijke en eenvoudige te delen informatie.

Bel: 040 243 18 65Contactformulier

Het informatieproces in de zorg verbeteren, leren van het verleden

Zorginnovaties voor de behandelaar en de patiënt worden ontwikkeld door eerst de huidige situatie onder de loep te nemen. Het gros van de informatie in de zorg bestaat uit geschreven teksten die door behandelaars en artsen mondeling worden doorgenomen met de patiënt. Daarvoor moet een afspraak gemaakt worden en het kost tijd om informatie op deze manier helder door te geven. Ook als mensen vooral praktische informatie nodig hebben, moeten ze vaak alsnog een afspraak maken met de betreffende arts of paramedicus. Artsen en paramedici die zich eigenlijk op het behandelen van patiënten zouden moeten richten zijn hier nu veel tijd aan kwijt. Tegelijkertijd moeten diezelfde patiënten, wiens gezondheid niet optimaal is, voor elk stukje informatie terug naar het ziekenhuis, arts of paramedicus, face-to-face of telefonisch.

Informatie makkelijker beschikbaar maken om de kwaliteit in de zorg te verbeteren

NICE Connect is een nieuw platform waarmee multidisciplinaire behandeltrajecten, maar ook de monodisciplinaire, makkelijker worden ingericht. Meerdere disciplines betekenen ook dat de patiënt naar verschillende afspraken moet. Al deze disciplines zijn voorzien van eigen informatie, en kan het voor de patiënt verwarrend maken. De applicatie van NICE Innovations, NICE Connect, maakt het behouden van het overzicht makkelijker. De relevante informatie wordt de relevante momenten getoond aan de patiënt via de app, vaak met beeldmateriaal zoals video’s en infographics. Die informatie is hetzelfde als bij een gesprek met de specialist, maar de patiënt kan een video op ieder gewenst moment terugkijken. Zo blijft de informatie te raadplegen, en door deze informatie speciaal voor de belevingswereld van de patiënt op te stellen, blijft het beter hangen in het geheugen. Bovendien kan nieuwe informatie snel gedeeld worden door de paramedici of de arts. De patiënt krijgt een melding wanneer er belangrijke, nieuwe informatie is zonder dat hij of zij daar zelf naar op zoek moet.

Kies voor gemak en betere zorg

NICE Connect biedt zorgverleners verschillende voordelen. Het bespaart tijd, tijd die aan afspraken of het verbeteren van de kwaliteit van de zorg besteed kan worden. Maar ook het verlagen van de werkdruk is een belangrijk voordeel de arts en paramedici. Voor de patiënten gaat de tevredenheid omhoog en nemen ze de informatie beter op. Laat het weten als u interesse heeft in NICE Connect in uw gezondheidsinstelling. NICE Innovations heeft een team klaarstaan om al uw vragen te beantwoorden.

NICE innovations
Vakinhoudelijk
Transparant
Mobiel
Efficiént
Meer weten over NICE Innovations?
...wij helpen u graag verder