Deze pagina delen?
Selecteer hieronder het gewenste platform...
Zoeken?
Voer hieronder uw zoekwoord(en) in...

NICE ZorgChannel maakt (samen met de paramedische ziekenhuisgebruikers én met de secretariaatsmedewerkers en planners) doeltreffende videocommunicatie binnen zorgpaden mogelijk, waardoor je patiënten informeert, activeert en motiveert. De patiënt wordt op vooraf ingestelde tijden voorzien van de juiste informatie, gebaseerd op relevante momenten binnen het behandeltraject. Dit kan zowel vóór, tijdens als na een behandeling plaatsvinden. Interactie met het behandelteam is hierbij een wezenlijk onderdeel, maar ook dan weer geldt "alleen als het relevant is". Geen enkele zorgverlener zit erop te wachten om constant in contact te kunnen zijn met zijn patiënt. Via een interactieve button in de video is het heel eenvoudig om extra informatie naar de patiënt te sturen, of om via een korte vragenlijst te vragen of de boodschap is begrepen, of om in contact te kunnen komen met het behandelteam.

Hieronder een voorbeeld vanuit ziekenhuis Rivierenland Tiel hoe je met videocommunicatie de patiënt efficiënter en klantvriendelijker bij het COPD proces betrekt. 

 

Video zorgchannel

 

03/08/2016